مقاله

سازندگان بازی Silent Hill 2 Remake می‌خواهند ژانر وحشت را متحول کنند

در یک مصاحبه اخیر با IGN، پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، مدیر عامل استودیو Bloober Team، درباره ترس و بازی‌های ویدیویی صحبت کرد و در آخر بحث به بازی Silent Hill 2 Remake رسید. استودیو Bloober Team، یک تیم توسعه بازی لهستانی است که کار خود را برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ آغاز کرده بود و بیشتر به خاطر توسعه عناوین مختلفی در ژانر وحشت همچون بازی Layer of Fear، بازی Blair Witch و بازی The Medium شناخته شده است. در حال حاضر این استودیو قصد دارد با همکاری کمپانی کونامی، یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ، بازی Silent Hill 2، را بازسازی کند.

در رویداد DICE Summit 2023، بابیانو به IGN گفت که او قصد  دارد از مکانیک استفاده شده در بازی‌های «شبیه‌ساز پیاده‌روی» گذشته دوری کرده و روی «مکانیک‌های گیم‌ پلی پیچیده‌تر و درگیرکننده‌تر در سطح دیگر بازی‌های بزرگ ژانر وحشت» کار کند. در گذشته، بازی‌های این تیم توسعه دهنده به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفتند و اعلام چنین برنامه‌ای توسط آن‌ها خبری مثبت محسوب می‌شود.

به طور خاص، بابینو می‌خواهد استودیو Bloober Team «به عنوان استودیویی شناخته شود که آینده بازی‌های ژانر وحشت را تعریف می‌کند.» او افزود:« ما هنوز هم دوست داریم بازی‌هایی با معنا بسازیم، هنوز هم دوست داریم DNA خود را حفظ کنیم و داستان‌هایی درباره چیزهایی که برای ما مهم هستند بگوییم.»

با توجه به تجربه‌ای که استودیو Bloober Team در کار با موضوعات روانشناختی ترس در بازی‌های گذشته‌اش دارند، بازسازی بازی Silent Hill 2 توسط آن‌ها کاری منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، کار‌های پیشین این تیم توسعه همچون بازی Layers of Fear و بازی The Medium، عناوینی متوسط و عادی محسوب می‌شوند. این بازی‌ها به شدت جذاب و پرطرفدار هستند، اما نمی‌توان آن‌ها را بازی‌های جریان‌ساز در ژانر وحشت در نظر گرفت.

با وجود گذشت سال‌های زیادی از عرضه‌ی بازی Silent Hill 2 این عنوان، هنوز هم یکی از بهترین آثار ژانر وحشت محسو می‌شود. اگراستودیو Bloober Team نظارتی صحیح در فرایند توسعه بازی Silent Hill 2 Remake، داشته باشد، می‌تواند در این مسیر موفق شود و خودش را به عنوان یک توسعه دهنده مطرح بازی‌های ژانر وحشت، معرفی کنند.

معرفی مهم‌ترین پروژ‌ه‌های ریمیک در حال ساخت

بابینو در پاسخ به سؤال IGN که آیا استودیو Bloober Team در آینده به ساخت هر عنوان دیگری از سری بازی‌ Silent Hill علاقه‌مند است، گفت: «من نمی‌گویم هیچ وقت». با این حال، تمرکز استودیو Bloober روی توسعه بازی Silent Hill 2 Remake و پروژه در حال انجامش با شرکت Private Division، چیزی قابل درک است.

بابینو در ادامه، درباره نارضایتی طرفداران از کونامی، گفت :«کسانی که در حال حاضر سرپرست کونامی هستند، مفهوم بازی‌سازی را می‌دانند. من در جریانم که مردم به دلیل اتفاقات گذشته از کمپانی کونامی شاکی هستند، اما به نظر من بهتر است کمی وقت به آن‌ها بدهیم چون می‌دانند که چه کار می‌کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *