کارگردان بازی Atomic Heart از عدم پشتیبانی نسخه کنسولی این بازی از ray tracing در زمان عرضه و امکان اجرای بازی به صورت 4K و نرخ فریم ۶۰ خبر داد.
درحالی که بازی Atomic Heart یازده روز دیگر عرضه خواهد شد، به تازگی بخش هایی از گیم پلی بازی به نمایش گذاشته شده و در این ویدیو ها می توان سطح بالای این بازی شو تر اول شخص استودیو Mundfish را از نظر فنی و گرافیک مشاهده کرد. در کل می توان گفت که Atomic Heart جزء بازی هایی است که انتظارات زیادی از سطح فنی و گرافیک آن میرود و ویژگیهای مدرنی مانند ray tracing، از جمله الزامات جدایی ناپذیر آن است.
حالا جزئیات جدیدی از این بازی منتشر شده که به خصوص برای کاربران نسخه کنسولی آن در PS5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابلتوجه است. رابرت بگراتونی، مؤسس استودیوی Mundfish و کارگردان بازی Atomic Heart در مصاحبه با Wccftech اظهار داشته که نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس این بازی در زمان عرضه از قابلیت ری تریسینگ برخوردار نخواهد بود. هرچند بهنظر میرسد که در آینده میتوان انتظار اضافه شدن این ویژگی را در آپدیتهای پس از عرضهی Atomic Heart داشت.
رابرت بگراتونی در ادامه مجدداً روی این نکته تأکید داشت که Atomic Heart تنها یک حالت گرافیکی در تنظیمات کنسولهای نسل نهمی داشته که در رزولوشن پویای 4K و با نرخ فریم ۶۰ اجرا میشود. ضمن اینکه برخی قسمتهای بازی نیز با رزولوشن نیتیو 4K اجرا میشوند. درمورد کنسول ایکس باکس سری اس هم وضعیت 1080p و نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد شد.
درمورد اینکه این بازی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان با چه رزولوشنی اجرا میشود، چیزی گفته نشده اما بگراتونی قبلاً گفته بود که بازیکنان میتوانند انتظار بهینهسازی «دیوانه واری» را روی کنسولهای نسل قبل داشته باشند.
Atomic Heart در تاریخ ۲۱ فوریه (۲ اسفند) روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و پی سی منتشر خواهد شد. امکان پری لود فایلهای بازی هماکنون در کنسولهای ایکس باکس فراهم شده است.