اخبار

Hogwarts Legacy در جدول ۱۰ بازی پرطرفدار تاریخ استیم

بازی نقش‌ آفرینی Hogwarts Legacy، تنها دو روز پس از عرضه در جایگاه هشتمین بازی تاریخ پلتفرم استیم از نظر تعداد بازیکنان همزمان قرار گرفته است.

چند روز قبل خبر شکسته شدن رکورد پربیننده ترین بازی تک نفره در Twitch توسط بازی Hogwarts Legacy استودیو Avalanche Software را خواندیم. حالا هاگوارتز لگسی بالاتر از رکورد های بازی‌ های آنلاین بسیار مشهوری مانند Apex Legends و کال آو دیوتی مدرن وارفر ۲/وارزون ۲، جایگاه هشتم جدول بیشترین گیمرهای همزمان در تاریخ استیم را به‌دست آورده است.

در مقطع مشخصی از ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بازیکنان همزمان هاگوارتز لگسی در فروشگاه استیم به رقم سر سام‌آور ۸۰۷,۱۱۲ بازیکن همزمان رسید که این بازی را به ترتیب بالاتر از بازی Apex Legends با ۵۱۱,۶۷۶ کاربر همزمان، بازی Valheim با ۵۰۲,۳۸۷ کاربر همزمان و بازی Call of Duty Modern Warfare II با ۴۹۱,۶۷۰ کاربر همزمان در تمام طول دوران عرضه‌ی این ویدیوگیم‌ها قرار می‌دهد. بازی آنلاین MMORPG شرکت آمازون به اسم New World که در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ عرضه شد و بازی الدن رینگ یعنی جدیدترین اثر استودیوی فرام‌ سافت‌ور، با ثبت رکورد حدود ۹۰۰ هزار بازیکن همزمان در دو جایگاه بالاتر از هاگوارتز لگسی قرار دارند.

همچنین در میان بازی‌های تک‌نفره یا داستانی بدون احتساب Elden Ring که شامل بخش کواپ و PvP چند نفره هم می‌ شود، در حال حاضر فقط بازی cyberpunk 2077 را با رکورد تعداد بازیکنان های همزمان بیشتر از hogwarts legacy میبینیم. بازی Cyberpunk 2077 در هنگام عرضه توانست یک میلیون و ۵۴ هزار بازی کن همزمان داشته باشد و در رتبه پنجم جدول بیشترین بازیکنان همزمان تاریخ پلتفرم استیم قرار گرفته است.

hogwarts

در حال حاضر اطلاعات رسمی دقیقی از آمار فروش فعلی Hogwarts Legacy اعلام نشده است، اما تحلیل‌ گرهای صنعت ویدیو گیم اعتقاد دارند فروش بازی هاگوارتز لگسی روی کنسول پلی استیشن 5 حتی از فروشگاه استیم نیز بیشتر بوده است. مجموع تعداد خریدارهای فعلی اثر روی پلی استیشن، کامپیوتر و ایکس باکس، احتمالا آمار فروش هفته‌ی اول انتشار بازی Hogwarts Legacy را به حوالی رقم باورنکردنی ۱۰ میلیون نسخه خواهد رساند.

این آمار در حالی منتشر شده است که تعدادی از وب‌سایت‌های صنعت بازی، اجتماع‌های خاصی از گیمرها و عده‌ای از استریمرهای بزرگ پلتفرم توییچ، به‌دلیل مخالفت با برخی دیدگاه‌های جی. کی. رولینگ در گذشته، از استریم، پوشش خبری و انتشار بررسی هاگوارتز لگسی امتناع کرده‌اند. برخی از این افراد حتی به پخش گسترده‌ی اسپویل‌های داستانی برای صدمه زدن به تجربه‌ی خریدارهای بازی در شبکه‌های اجتماعی پرداخته بودند؛ آن هم درحالی‌که توسعه‌دهندگان و هنرمندان بااستعداد استودیوی اولانچ، بارها تایید کرده‌اند که رولینگ هیچگونه مشارکت مستقیمی در روند خلق و توسعه‌ی این اثر نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید