با اینکه تقریباً فقط دو سال از عرضه بازی Elden Ring گذشته است، اما انتظار برای تجربه بسته گسترشدهنده این عنوان گویا مدت زمان زیادی ما را منتظر خود نگه داشته. بازی Elden Ring که جدیدترین ساخته استودیو FromSoftware در سال ۲۰۲۲ بود، توانست تبدیل به یکی از بهترین بازیهای نقشآفرینی تاریخ ویدیو گیم شود و تقریباً بعد از زمانی کوتاه، استودیوی سازنده از بسته گسترشدهنده این عنوان با نام بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree رونمایی کرد. حال که به نظر میرسد عرضه این بسته گسترشدهنده نزدیک است، اطلاعات و جزئیات مختلفی از این DLC منتشر شدهاند. در این مطلب میخواهیم به هر آنچه که باید از بسته گسترشدهنده بازی Elden Ring بدانید، بپردازیم.
جزئیات داستانی
بازیکنان بعد از گشت و گذار در سرزمین Lands Between در بازی Elden Ring، حالا باید در بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree به سرزمینی بروند که با اسم Land of Shadow شناخته میشود. کارگردان بازی یعنی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) گفته که این سرزمین عملاً همان نقطهای است که Lands Between هم در آن قرار داشت، اما به نوعی به شکل فیزیکی از آنجا جدا شده. شاید برایتان سوال شده باشد که بازیکن در این سرزمین مشغول به چه کاری خواهد بود. همانطور که بسیاری حدس میزدند، FromSoftware تصمیم گرفته که این موضوع را فعلاً از بازیکنان پنهان نگه دارد. اما چیزی که قطع به یقین میدانیم این است که بازیکن باید با دنبال کردن رد پای Miquella، برادر Malenia، داستان را به پیش ببرد. در خود بازی Elden Ring هم اشارات مختلفی به Miquella شده بود، اما حضورش در بازی اصلی بسیار محدود و کوتاه بود. حال به نظر میرسد که در بسته گسترشدهنده قرار است بیشتر با Miquella آشنا شویم.
همانطور که گفتیم، Miquella قرار است یکی از اعضای مهم داستان بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree باشد. باز هم از خود میپرسیم که هدف بازیکن از حضور در سرزمین Land of Shadow چیست؟ گویا پرده برداشتن از راز بزرگ همان هدف اصلی ما خواهد بود. چند شخصیت دیگر هم گویا به دنبال Miquella در سرزمین Land of Shadow حضور خواهند داشت؛ سرزمینی که خود Miquella هم به دنبال مادرش Queen Marika وارد آنجا شده. اما اینکه هدف نهایی ما از حضور در آنجا چیست فقط و فقط از طریق تجربه بازی مشخص خواهد شد.
جزئیات جهان بازی
استودیو FromSoftware همیشه با طراحی فوقالعاده جهانهای خود شناخته میشده که اوج این طراحی هم در بازی Elden Ring قابل مشاهده بود. اما حالا چه انتظاری میتوانیم از بازی Shadow of Erdtree داشته باشیم؟
در ابتدا میتوان با اطمینان خاطر گفت که دنیای بازی کوچک نخواهد بود. استودیو تایید کرده که نقشه این بسته گسترشدهنده حتی از منطقه Limgrave در بازی اصلی هم بزرگتر خواهد بود. گویا جزئیات و مناطق پر از آیتمها و فعالیتهای مختلف نیز در نقشه بسته گسترشدهنده مشاهده خواهند شد و برخلاف بازی اصلی که بیشتر روی دانجنها تمرکز داشت، در بسته گسترشدهنده شاهد این اتفاق نخواهیم بود.
همانطور که بالاتر هم اشاره شد، سرزمین Land of Shadow منطقهای است که از سرزمین Lands Between به شکل فیزیکی جدا شده، اما در اصل با آن یکی است. این خود بدین معنی است که نقشه بازی اصلی جزوی از داستان بسته گسترشدهنده نخواهد بود و در اصل در بُعدی دیگر حضور خواهد داشت. با توجه به این موضوع، هر وقت که در یکی از Graceها بنشینید، میتوانید بین دو نقشه سفر کنید.
عدم حضور جورج مارتین (George R. R. Martin)
بازی Elden Ring هنگام معرفی از همکاری عجیب و غافلگیرکنندهای بین میازاکی و نویسنده معروف ژانر فانتزی جورج آر آر مارتین خبر داد. بعدها فهمیدیم که داستان و گیمپلی توسط میازاکی طراحی شده و جهانسازی و عمق دادن به داستان بازی هم توسط مارتین انجام شده است. اما آیا این بدین معنی است که مارتین برای طراحی و کمک در بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree هم باز خواهد گشت؟ متاسفانه جواب خیر است.
کارگردان بازی یعنی میازاکی در مصاحبهای که با Eurogamer داشت گفت که مارتین هیچ کار جدیدی برای بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree انجام نداده، اما باز هم دنیا و داستان این عنوان بر اساس نوشتههایی خواهد بود که مارتین برای بازی Elden Ring تولید کرده بود اما مورد استفاده در بازی اصلی قرار نگرفته بود. نقش جورج مارتین در بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree همان نقشی است که در بازی Elden Ring داشت: «بسته گسترشدهنده Shadow of Erdtree بر اساس افسانهها و قصههایی خواهد بود که مارتین برای ما طراحی کرده بود. البته که این قصهها مخصوصاً برای بازی Shadow of Erdtree نوشته نشدهاند. او هیچ محتوای جدیدی برای بسته گسترشدهنده طراحی نکرده؛ صرفاً از قصههایی استفاده خواهیم کرد که در همان موقع ساخت بازی اصلی با خود گفته بودیم در DLC از آنها بهره خواهیم برد.»
کاراکترها و باسها
تا الان همه کاراکترهای بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree معرفی نشدهاند، اما یکی از آنها که استودیو با انتشار تصویرش در صفحههای اجتماعی خود باعث شد طرفداران سوالات زیادی از خود بپرسند، کاراکتری بود که شمشیری زیبا در دست دارد و آن را در وسط تصویر به دست گرفته. بعضیها میگویند که این کاراکتر همان شخصیتی است که در آخر تریلر جدید بازی روی زمین زانو زده است، اما خود استودیو هنوز چیزی در این خصوص نگفته است.
مشخصاً و همانطور که همه میدانیم، باسها قرار است بخش بزرگی از بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree باشند. با توجه به اینکه بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree قرار است تنها بسته گسترشدهنده این عنوان هم باشد، میتوانیم مطمئن باشیم که قرار است با تعداد قابل توجهی از باسها مواجه شویم، تا جایی که استودیو فعلاً گفته بازی حداقل ۱۰ باس جدید خواهد داشت که مزمر نیز یکی از آنهاست. قطعاً بسیاری از باسهای جدید بازی که قرار است در بسته گسترشدهنده حضور داشته باشند، تا قبل از عرضه بازی معرفی نخواهند شد. اما یکی از این باسها که توجه بسیاری را هم جلب کرده است، هنوز برای ما گمنام است و دوست داریم اسمش را بدانیم.
اوایل ماه می بود که استودیو تصویری از یک هیولای شاخدار و با ماسک را توییت کرد که موهایی سفید و بازوانی قدرتمند داشت که سلاحی بزرگ و دایرهشکل را نیز در دستان خود نگه داشته بود. اینکه این هیولا قرار است چه نقشی در بازی داشته باشد و چگونه در بازی Elden Ring: Shadow با کاراکتر اصلی مبارزه کند یا حتی با او دوست شود، هنوز مشخص نیست.
FromSoftware تاکنون چندین بار گفته که بازی Elden Ring: Shadow یک تجربه مستقل خواهد بود و پایان این بسته گسترشدهنده هیچ تاثیری روی بازی اصلی نخواهد داشت و برعکس. با این حال، باز هم بسته گسترشدهنده چند پایان مختلف خواهد داشت. اما دقیقاً چند تا، هنوز از این موضوع نیز باخبر نیستیم. ولی میازاکی (Miyazaki) در مصاحبهای تایید کرده که این بسته گسترشدهنده به اندازه بازی اصلی پایانبندی نخواهد داشت.
اگر قصد تجربه یکی از بازیهای FromSoftware را دارید و خود را برای کتک خوردن و باختن و مردن چندین و چند باره آماده نکردهاید، سخت در اشتباه هستید. بازی Elden Ring هم از این قاعده مستثنا نبود و حتی برخی از باسهای اختیاری بازی مثل مالنیا حتی شاید جزو سختترین باسهایی بودند که تاکنون توسط FromSoftware ساخته شدند. شاید بهتر باشد که بدانید بازی Elden Ring: Shadow هم از همین قضیه پیروی خواهد کرد و طبق مصاحبهای که میازاکی با آی جی ان (IGN) داشته است، بعضی از باسهای اختیاری بازی در سختی و چالش برانگیز بودن با مالنیا برابر خواهند بود.
چگونه بسته گسترشدهنده را شروع کنیم؟
برای آغاز بازی Elden Ring: Shadow دقیقاً چقدر باید در خود بازی اصلی جلو رفته باشیم و کاراکترمان در چه سطح و لولی باید باشد؟ جواب کوتاه این است که بسته گسترشدهنده در اواخر داستان اصلی باز میشود. برای آغاز داستان بازی Elden Ring: Shadow of Erdtree شما باید دو باس اصلی بسیار سخت بازی را شکست دهید. یکی از آنها ژنرال رادان (Radhan) و دیگری موگ لرد بلاد (Mohg, Lord Blood)است؛ کسی که احتمالاً نقش موثری هم در داستان بسته گسترشدهنده خواهد داشت چرا که چندین بار شاهد دیالوگهایی بودیم که از ارتباط او و Miquella میگفتند. وقتی که هر دوی این باسها را شکست دهید، میتوانید وارد سرزمین Land of Shadow بشوید.