پس از سالها انتظار، بازی Skull and Bones در آستانهی انتشار قرار دارد. در این مقاله، به معرفی برخی از مهمترین ویژگیهای ساختهی جدید یوبیسافت خواهیم پرداخت.
بازی Skull and Bones بازگشته است. ساختهی جدید شعبهی سنگاپور یوبیسافت، که به ماجراجوییهای دزدان دریایی مربوط میشود، پس از آخرین نمایش خود در سال ۲۰۱۸، اخیراً تریلر جدیدی داشت و مشخص شد که قرار است در نوامبر امسال عرضه شود. اما این بازی بیشتر شبیه به کدام ساختهی یوبیسافت است؟ برخلاف شباهت ظاهریای که Skull & Bones به Assassin’s Creed: Black Flag دارد، نزدیکترین بازی ساخته شده توسط یوبیسافت به این بازی، عنوان جهان باز Sea of Thieves است. در این مقاله به معرفی ۷ نکتهی جدید راجع به جدیدترین اثر یوبیسافت خواهیم پرداخت.
تاریخ انتشار بازی Skull and Bones و نسخه بتا
بازی Skull and Bones قرار است در تاریخ 16 فوریه (27 بهمن) عرضه شود. کسانی که نسخه Premium بازی خریداری کنند یا عضو اشتراک Ubisoft+ باشند، میتوانند سه روز بازی را زودتر تجربه کنند. یوبی سافت همچنین اخیراً فاش کرده است که بازی Skull and Bones یک نسخه بتای آزمایشی خواهد داشت و برای همه پلتفرمها از تاریخ 8 فوریه (19 بهمن) تا 11 فوریه (22 بهمن) جریان خواهد داشت.
Skull and Bones فاقد بخش کمپین است
برخلاف بسیاری از بازیهای جهان باز یوبیسافت، Skull & Bones دارای بخش کمپین نیست. برنارد در این مورد میگوید:
شما با یک بازی داستانمحور مواجه نیستید. Skull & Bones، بازیای نیست که دارای یک روایت مشخص باشد و شما آن را به پایان رسانده و یک کاتسین را در انتها تماشا کرده و سپس فهرست کسانی که در ساخت بازی نقش داشتهاند، روی صفحه ظاهر شود. ما یک بازی زنده ساختهایم تا گیمرها برای مدت زیادی به تجربهی آن بپردازند و در دنیای آن زندگی کنند. ما قصد داریم برای سالها از این بازی پشتیبانی کنیم.
این حرفها به این معنی نیست که بازی Skull & Bones دارای هیچگونه داستانی نیست. برنارد میگوید:
بازی دارای شخصیتهای کلیدی و مهمی است که شما با پیشرفت در بازی با آنان مواجه خواهید شد. این شخصیتها، دارای پیشزمینهی داستانی مربوط به خود هستند و شما از طریق مراوده و داد و ستد با آنها، بیشتر آنان را خواهید شناخت.
بازی Skull and Bones مثل دیگر ساختههای یوبیسافت، دارای یک داستان طولانی نیست؛ در واقع این شما هستید که با توجه به مسیرهایی که انتخاب میکنید، داستان بازی را شکل میدهید. شما اهداف خود را مشخص کرده و تعیین میکنید که قصد غارت کدام کشتیها را داشته و از چه طریقی میخواهید به ثروت و میزان شهرت یا بدنامی خود اضافه کنید. شما میتوانید به تنهایی به تجربهی بازی Skull and Bones بپردازید و یا اینکه با دیگر بازیکنان، مراحل آن را پیش ببرید. این عنوان از ۲۰ بازیکن همزمان پشتیبانی میکند. شما قادر خواهید بود تا با این بازیکنان متحد شده و یا اینکه آنها را مورد حمله قرار دهید و کشتیهای آنان را غرق کرده و خزانههایشان را تصرف نمایید.
فعالیتهای قابل انجام در دریا
همانطور که گفتیم، بازی Skull & Bones فاقد بخش کمپین است. پرسشی که مطرح میشود، این است که بازیکنان باید در این اثر به انجام چه کاری بپردازند؟ اقیانوس هند که این بازی در آن واقع میشود، سرشار از فرصتها و چالشهای مختلف است. این بازی شامل شخصیتهای بسیاری میشود که میتوانید با آنها به تعامل پرداخته و مراحل مربوط به آنها را پشت سر بگذارید. شما میتوانید گنجهای دنیای بازی را جستوجو کرده و از این طریق به اندوختههای خود بیفزایید. برنارد در این باره میگوید:
ما میخواستیم چالشهایی خلق کنیم که برای یک دزد دریایی و سبک زندگی خاص او، واقعی به نظر برسند. ممکن است در جایی از بازی، شما یک جنس قاچاق را از مکانی به مکان دیگر که میزان تقاضا زیاد است، منتقل کنید. تعقیب و از بین بردن دزدان دریایی مشهور که باعث خلق مشکل برای افراد با نفوذ شدهاند، یکی دیگر از فعالیتهایی است که در بازی Skull & Bones میتوانید انجام دهید. غارت مکانهای مختلف به منظور دستیابی به خزانهی موجود در آنها و یافتن آیتمهای مختلف، یکی دیگر از مواردیست که میتوانید در این بازی تجربه کنید. فعالیتهای عمومی بازی Skull & Bones میتوانند شامل حمل یک کالای مشخص از مکانی به مکان دیگر و عبور از یک مسیر خطرناک باشد و یا اینکه ممکن است از شما تقاضا شود تا یک آیتم مشخص را برای یک دزد دریایی تامین کنید. این در حالیست که اشتباه در انجام هرکدام از این فعالیتها، میتواند برای شما گران تمام شود.
شما در حین دریانوردی با مسیرهای تجارتی، جزایر مخفی و گروههای رقیب مواجه خواهید شد. هر کدام از این موارد فرصتی جدید در اختیار شما قرار میدهند تا شخصیت خود را ارتقاء داده و به درجه بدنامی خود اضافه کنید. به هر اندازه که میزان بدنامی شما افزایش پیدا کند، در دنیای Skull & Bones از احترام و اعتبار بیشتری برخوردار خواهید شد.
داستان بازی Skull and Bones
باوجود اینکه بازی Skull and Bones در خط زمانی سری بازی Assassin’s Creed قرار دارد، یک بازی داستان محور نیست و هیچ بخش کمپین داستانیای در آن دیده نمیشود. در عوض، این بازی یک عنوان سرویس محور است که در آن بهعناون ناخدای یک کشتیِ ازهم پاشیده شروع بهکار میکنید، بهاین امید که بتوانید در دنیای دزدان دریایی خشن نامی برای خود دستوپا کنید و بهسوی ثروت پیش روید. از آنجا بهبعد، تجربیات شما چیزی است که داستان بازی را رغم میزند.
البته همه اینها بهاین معنا نیست که عناصر داستانی در بازی وجود نداشته باشند. رایان برنارد (Ryan Bernard) کارگردان بازی Skull and Bones درمصاحبهای با سایت IGN گفت که در جهان این بازی شخصیتهای مهمی حضور دارند که هرکدام داستان و پیشزمینه خاص خود را دارند. شما میتوانید از شغلها و قراردادهایی که قبول میکنید، اطلاعات بیشتری درباره این شخصیتها بهدست آورید. کسانی که به دنبال محتوای داستانی بیشتری هستند میتوانند مجموعه کمیک Skull and Bones: Savage Storm را بخوانند. در خلاصه داستان رسمیای که از این کمیک منتشر شده است، اطلاعات بیشتری میتوانیم کسب کنیم:
«یک کشتی تجاری در دریاهای آزاد توسط خدمه شرور دزدان دریایی محاصره میشود، اما درگیری این دو توسط یک طوفان ویرانگر خاتمه مییابد. زمانی که طوفان به کشتیها میرسد، باعث میشود دزدان دریایی و خدمه کشتی تجاری در جزیرهای در اقیانوس هند رها شوند. در این داستان اسرار و خطری را که همه آنها را فرا خواهد گرفت را کشف خواهید کرد. داستانی تلخ در دنیای بی رحم بازی دزدان دریایی یوبیسافت که بهزودی منتشر میشود.»
یوبیسافت همچنین در سال 2024 یک سری پادکستهای دنبالهدار به نام گانگسترهای دریا (Gangsters of the Sea) راهاندازی کرده است. این پادکست توسط میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)، بازیگر سری فیلمهای سریع و خشن روایت میشود و «تاریخ کثیفترین دزدان دریایی اقیانوس هند» را بررسی میکند.
مراحل توسعه بازی Skull and Bones
بازی Skull and Bones یکی از آشفتهترین چرخههای توسعه را در بازیهای مدرن تجربه کرده است. چیزی که در سال 2013 به عنوان یک بسته گسترش دهنده برای بازی Assassin’s Creed Black Flag آغاز شد، تبدیل به یک بازی اسپین آف MMO شد و درنهایت به بازی Skull and Bones تبدیل شد.
در رویداد E3 2017، یک پنجره انتشار در پاییز 2018 به بازی داده شد، اما توسعهدهندگان بازی نتوانستند به این پنجره انتشار (و بسیاری دیگر از تاریخهایی که یوبیسافت برای بازی مشخص کرد) پایبند بمانند و مجبور شدند بازی را شش بار به تعویق بیاندارند تا بازی در نهایت در تاریخ 16 فوریه 2024 آماده عرضه باشد. علاوه بر تغییراتی در روند بازی که منجر به این تاخیرها شد، یوبیسافت براین عقیده است که یکی از دلایل تاخیر بازی Skull and Bones این بود که بازیهای زیادی در این شرکت همزمان درحال توسعه بودند.
بازی Skull and Bones اولین عنوانی از یوبی سافت است که وظیفه توسعه آن بر دوش استودیو Ubisoft Singapore است. این استودیو از زمان بازی Assassin’s Creed 2 به توسعه تمامی عناوین اصلی سری بازی Assassin’s Creed کمک کرده است. دیگر استودیوهای یوبیسافت در بلگراد، برلین، چنگدو، کیف، مونترال، بمبئی، پاریس، فیلیپین، پونه و شانگهای، به استودیو Ubisoft Singapore در ساخت این بازی کمک کردهاند. این پروژه در اصل سه کارگردان داشت و در ماه سپتامبر یکی از کارگردانان خود را از دست داد. در ساخت این بازی از موتور بازیسازی Ubisoft Anvil استفاده شده است که قبل از آن برای توسعه بازی Assassin’s Creed و بازیهای Tom Clancy (به استثنای بازی The Division و بازی XDefiant) استفاده شده بود.
سریال Skull and Bones
در سال 2019 یوبیسافت از سریال Skull and Bones رونمایی کرد. این سریال به عنوان یک درام در مرزهای بی قانون اقیانوس هند در اوج دوران طلایی دزدان دریایی در دهه 1700 توصیف میشود و شخصیت اصلی آن هم زن خواهد بود. این سریال یک پروژه مشارکتی بین یوبیسافت و شرکت سرگرمی اطلس (Atlas Entertainment) است که قبلاً هم با یوبیسافت همکاری کرده بود. پس از رونمایی رسمی از سریال Skull and Bones، تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره این سریال منتشر نشده است.